Het afgelopen half jaar heeft de gemeente Heemskerk samen met veel betrokken Heemskerkers gesproken over de wijze waarop Heemskerk toeristisch gezien op de kaart kan worden gezet. Dat heeft geresulteerd in het merk Heemskerk Zee van tijd, een nieuwe website en een Facebookpagina. Nu is het tijd om samen door te pakken. Daarom werd op 8 oktober jl. het Alliantielab ‘TOERISTISCH TROTS’ georganiseerd.
Het doel van het Alliantielab was om samen het toeristisch-recreatieve aanbod te versterken en daarmee Heemskerk nog beter op de toeristische kaart te zetten. Dit is gedaan door op zoek te gaan naar verrassende samenwerkingen tussen lokale ondernemers, verenigingen, evenementenorganisatoren en andere betrokken partijen. Welke ideeën zijn er om de evenementen en de activiteiten in het centrum, op het strand en in de duinen van Heemskerk te versterken? Hoe zorgen we ervoor dat Heemskerk nóg aantrekkelijker wordt voor de eigen inwoners en toeristen? Wat is er nog nodig voor een compleet toeristisch-recreatief aanbod gedurende het hele jaar? Welke samenwerkingen en verbindingen kunnen we leggen? Waar ziet u kansen? Wat kunt en wilt u zelf doen en welke mogelijke partners passen hierbij? En wat kan Heemskerk Zee van Tijd hierin betekenen?
Door middel van interactieve rondes is onderzocht welke allianties gesmeed kunnen worden om Heemskerk nog beter op de toeristische kaart te zetten.
Tijdens deze bijeenkomst is de alliantie ‘Samenwerking Heemskerk Zee van tijd en OV IJmond’ aangegaan.